McDonald’s a inițiat deja procesul de vânzare a afacerii sale din Rusia, după 30 de ani de când şi-a deschis restaurantele. McDonald’s a declarat că deținerea în continuare a afacerii sale în Rusia nu mai era sustenabilă. În martie, McDonald’s și-a închis cele 850 de restaurante din Rusia, inclusiv locația din Piața Pușkin din capitală, care a fost primul din țară.
Compania a declarat că urmărește acum vânzarea tuturor restaurantelor sale din Rusia către un cumpărător local și intenționează să înceapă procesul de închidere a site-urilor, astfel încât să nu mai folosească numele, brandul și meniul McDonald’s.
Compania cu sediul în Chicago deține 84% din magazinele sale din Rusia și a spus că restaurantele sale de acolo și din Ucraina au contribuit cu 9% din veniturile sale anuale, sau aproximativ 2 miliarde de dolari (1,6 miliarde de lire sterline).
Lanțul a spus că prioritățile sale includ să se asigure că cei 62.000 de angajați ai săi din Rusia vor continua să fie plătiți până la finalizarea oricărei vânzări și că aceștia au „un viitor loc de muncă cu orice potențial cumpărător”.
Lanțul s-a deschis la Moscova în 1990, când Uniunea Sovietică își deschidea economia către mărcile occidentale, iar ieșirea sa are o greutate simbolică similară.