AcasăActualitateÎnapoi la şcoală! Sfaturi pentru părinţi!

Înapoi la şcoală! Sfaturi pentru părinţi!

Vacanța s-a încheiat în mod oficial, iar anul școlar a început atât de repede de parcă nici nu am simţit. Un astfel de eveniment poate fi resimțit de elevi ca fiind unul plăcut, întrucât permite reuniunea elevilor cu ceilalți colegi și cu profesorii, dar poate în același timp poate induce și neliniște, anxietate sau tristețe.

Tranzițiile sunt grele pentru majoritatea oamenilor, dar în special pentru copii. Aşa că tu ca părinte ai face bine să îţi stăpânești propriile anxietăți. Nu îți arăta grijile legate de schimbările pe care le aduce noul anul școlar în fața copiilor! Dacă experiențele tale în școală nu au fost fericite și satisfăcătoare, îngrijorarea este una de înțeles. Doar că, pentru binele tău și al copilul, este important să îți recunoști grijile și să faci tot ce poți pentru a le calma. Copiii le resimt și le preiau. Vorbește cu partenerul tău, cu cei mai buni prieteni, dar și cu un terapeut despre anxietate, dacă simți că este cazul. Învață să gestionezi corect aceste stări pentru a putea ajuta copilul în noua etapă.

Chiar dacă școala a fost în general dificilă pentru tine, este foarte puțin probabil ca și copilul tău să treacă prin aceleași experiențe și trăiri. Toți anii de școală sunt o provocare! Amintește-ți momente frumoase din școală și povestește-i-le! Gândește-te la momente când te-ai simțit bine, la profesori dragi, la momente când ai depășit provocări sau când s-a întâmplat ceva distractiv și amuzant. Vorbind despre aceste evenimente, te vei simți mai bine și te va ajuta să ai un ton pozitiv în poveștile pe care i le spui copilului despre școală.

Sfaturi de început de an școlar: cunoașterea regulilor școlare va preveni neînțelegerile și anxietatea

Familiarizează-te cu personalul și regulile școlii pe care ai ales-o!!
Dacă ești îngrijorată cu privire la profesori, reguli și cursurile școlii pe care ai ales-o, cea mai bună metodă de liniștire este o vizită la școală! Stabilește o întâlnire pentru a cunoaște personalul școlii și pentru a stabili de comun acord modul în care veți comunica pe parcursul anului școlar. Cunoașterea regulilor școlare va preveni neînțelegerile și anxietatea inutilă.

Asigură-te că există suport pentru copii și părinți!
Te vei simți mai relaxată dacă te asiguri că personalul va ține cont de nevoile copilului. Există situații când copilul are un handicap de învățare, are o dificultate de adaptare sau trece printr-o tranziție dificilă acasă. Este nevoie ca școala să fie un sprijin în astfel de situații!

Conectați-vă online cu școala
Multe școli au acum site-uri web sau pagini de facebook unde sunt postate toate noutățile cu privire la schimbările din școală. Tot acolo puteți interacționa și cu profesorii sau conducerea școlii. Multi diriginți preferă comunicarea cu părinții prin email, așa că ai grijă să fii în această comunicare.

 

Atentie la programul de somn al copiilor

Copilul dumneavoastra doarme suficient?

 Studiile au demonstrat ca lipsa somnului nu afecteaza doar performantele scolare ale copiilor, ci este direct corelata cu supraponderalitatea.

Somnul insuficient poate avea ca rezultate cresterea hormonilor care provoaca foamea, astfel incat copiii mananca mai mult decat in mod obisnuit.
Totodata, ca si in cazul adultilor, dorinta copiilor de a face exercitii fizice sau alte activitati care sa implice miscarea este mult diminuata in prezenta oboselii.

Pentru a asigura copiilor un somn linistit se recomanda:
– mutarea calculatorului, TV-ului sau a altor dispozitive din dormitorul copiilor;
– evitarea meselor bogate inainte de culcare;
– stabilirea unui ritual al somnului;
– respectarea unor ore fixe de culcare si trezire;
– asigurarea unui mediu propice somnului: camera intunecata, aerisita, mediu relaxant lipsit de zgomote puternice;
– studiile grele, jocurile video si alte activitati conexe nu sunt recomandate cu cateva ore inainte de somn;

De cate ore de somn au nevoie scolarii?

 Depinde de fiecare copil in parte, insa Fundatia Nationala a Somnului (NFS, SUA) a stabilit cateva criterii orientative:
Varsta 3-5 ani: 11-13 ore de somn;
Varsta 5-12 ani: 10-11 ore de somn;
Varsta 11-17 ani: 9,25-9,5 ore de somn;

 

 

anirokhttps://www.anirok.ro
Cum scriitorilor le este greu să îşi facă autobiografia, aşa şi nouă, ni se blochează, parcă, tastatura când trebuie să vorbim despre noi. Deşi în cazul articolelor cuvintele parcă vin de la sine, atunci când trebuie să ne descriem pe noi, parcă avem nevoie de un restart.

Articole asemănătoare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

caută în site

Pagină de facebook

nu uita să citești

%d blogeri au apreciat: