Femeile cu funcții de conducere din România sunt încă percepute ca fiind plătite mai puțin decât omologii lor de sex masculin. Studiile arată că România se situează pe locul al doilea cel mai mic decalaj de remunerare între femei și bărbați ( 3,3%) în rândul statelor UE, după Luxemburg. Mai mult de trei sferturi dintre respondenți au raportat că această situație se întâmplă foarte des în mediul de afaceri local.
Studiul subliniază, de asemenea, că femeile continuă să fie promovate mai rar decât bărbații, deoarece 63% dintre respondenți recunosc că acest lucru este aplicabil uneori sau foarte des. Acest lucru poate fi legat de faptul că concediul de maternitate este perceput ca un dezavantaj pe parcursul carierei femeilor, potrivit a 74% dintre respondenți. Sondajul a fost realizat atât în rândul reprezentanților de sex feminin, cât și în rândul bărbaților care dețin funcții de conducere în România.
Deși femeile și bărbații obțin rezultate similare în afaceri financiare legate de vânzări și profit, conform a 78% dintre respondenți, bărbații sunt încă percepuți că obțin rezultate mai bune în avansarea în carieră (66%). Pe de altă parte, femeile sunt recunoscute pentru performanțele lor în managementul eficient al resurselor umane (69% dintre respondenți), dezvoltarea personală și dobândirea de noi competențe (56%).
Sondajul identifică, de asemenea, o serie de diferențe între caracteristicile liderilor femei și bărbați. Punctele forte ale femeilor par să fie consistența (92% dintre respondenți), multitasking (90%), onestitatea (82%), comunicarea (79%) și empatia și capacitatea de a gestiona echipe mari (78%), în timp ce domenii precum confortul în luarea deciziilor (79%) și abilitățile de conducere (71%) par a fi percepute ca fiind specifice bărbaților.
Studiul arată că aproape jumătate dintre liderii români (46%) preferă ca o femeie să fie în conducerea organizației lor, față de doar 26% cât se înregistra în 2012. Chiar dacă femeile sunt recunoscute pentru capacitățile lor, vor trebui să muncească mai mult decât bărbații pentru a ajunge la următorul nivel de conducere, deoarece 40% dintre respondenți spun că este mai ușor pentru bărbați să fie promovați în conducere, în timp ce doar 7% estimează că acesta este cazul femeilor.