Indiferent de strădaniile şi bunăvoinţa părinţilor, unii copii continuă să fie complet dezinteresaţi de şcoală. Nu sunt deloc receptivi, fac tozul pentru a întârzia cât mai mult rezolvarea temelor, se limitează mereu la rezolvarea unui minimum necesar şi par cât se poate de indiferenţi faţă de rezultatele lor şcolare. Această atitudine îi dezarmează pe părinţi care, de multe ori, ajung să îşi piardă orice speranţă că se mai poate face ceva. Ce trebuie să ştie părinţii este că acest comportament poate ascunde o suferinţă mai profundă, pe care, ca să o rezolvăm , mai întâi trebuie să o identificăm.
Specialiştii asociază un astfel de comportament cu aşa numita “teamă de eşec”. Un elev care s-a confruntat cu numeroase dificultăţi şcolare şi căruia notele, profesorii sau părinţii i-au dărâmat încrederea şi stima de sine, ar putea suferii de această teamă. Mediul şcolar şi greutăţile, pe care copilul le întâmpină, îi pot alcătui o imagine de sine dureroasă şi umilitoare, faţă de care va dori să se protejeze. Îşi va construi astfel o carapace sau va avea un comportament de evitare.
În faţa acestui dezinteres pentru şcoală, părinţi trebuie să manifeste prudenţă, să evite să le înţeleagă într-un mod negative şi să încerce să îşi ajute copiii să înfrunte aceste eşecuri, fără a-şi pierde încrederea în sine.
Copiii care manifestă un astfel de comportament au în mod clar nevoie de sprijin eficient pentru a-şi reconstrui încrederea în sine şi a ajunge să aibă, la fel ca toţi elevii care îşi doresc să reuşească, o percepţie corectă în privinţa şcolii şi a lor înşişi. Nu ezitaţi să apelaţi la diferite resurse ce vă stau la dispoziţie pentru a găsi ajutor şi îndrumare dacă aveţi un copil care trece printr-o situaţie asemănătoare.